Vrouw aan het werk in de telefooncentrale

Bethanië is 24/24 bereikbaar via +32(0)3 380 30 11.

Opnames worden telefonisch gepland en gebeuren best via een verwijzing van een arts, een ziekenhuis of een andere hulpverlener.

De medewerker van het medisch secretariaat zal aan de telefoon enkele gegevens van jou opvragen, zoals je naam, adres, geboortedatum, contactgegevens en korte omschrijving van je problematiek. De gegevens uit bovenstaand gesprek komen in je dossier en behandelen wij strikt vertrouwelijk. Elke hulpverlener is gebonden aan het beroepsgeheim.

Bethanië beschikt niet over een spoedafdeling zoals in een algemeen ziekenhuis waar je altijd terecht kan. Met een verwijsbrief van je huisarts of een andere zorgverlener kan je niet meteen opgenomen worden. Voor een opname vragen we om altijd eerst telefonisch contact op te nemen. Zo vermijd je dat je met je koffer en verwijsbrief komt aankloppen aan het onthaal en we je weer naar huis moeten sturen in afwachting van een intakegesprek of een bed dat vrijkomt.

Indien je belt buiten de werkuren, op weekends of feestdagen, dan word je automatisch doorgeschakeld naar de telefooncentrale van AZ Sint-Jozef Malle. Bel je voor een dringende opname, dan zullen de helpdeskmedewerkers je doorverbinden met een medewerker van Bethanië die telefonisch een inschatting maakt van je situatie en indien nodig afstemt met de psychiater van wacht.

51.2781912, 4.6432498